Ik heb een personal trainer!

Ik had nooit gedacht dat ik die woorden zou typen of uitspreken. Een personal trainer is iets voor BV’s, topsporters of mensen met veel geld. Maar sinds vorige week dus ook voor mij en ik deel er graag meer over!

Vigor Fitness

Via Instagram ben ik contact gekomen met Vigor Fitness, een personal training club die net de deuren heeft geopend op ‘t Zuid in Antwerpen. Ik ben ingegaan op een advertentie en zat een week later aan de tafel met Kyo voor een kennismaking. Ze vroeg naar mijn job, huidige sportroutine, eetgewoontes en mijn doelen. Ze vertelde me dat ik op twee manier bij Vigor kan trainen: met een personal trainer of in small group training. Een combo van de twee kan ook!

Met mijn huidig werk/workout schema in het achterhoofd, heb ik uiteindelijk gekozen voor één personal training sessie per week voor de komende drie maanden. Die moet ik dan aanvullen met twee krachttrainingen in mijn eigen fitness, met een schema dat ik van Kyo krijg. Daarnaast blijf ik mijn huidige beweging gewoon doen, dat is veel fietsen, wandelen en yoga heb ik net ontdekt!

Mijn doel

Deze week had ik mijn kick-off. Een gesprek met Kyo waarin we nog wat dieper gingen over voeding en mijn doelen, er werden foto’s gemaakt en ik mocht op een speciale weegschaal gaan staan. Dat was verschieten 😉 (zie stukje hieronder) Mijn doel is om 3 kilo te verliezen, maar nog liever wil ik mijn vetpercentage naar beneden brengen, waardoor ik er iets ‘afgelijnder’ uit zal zien en strakker in mijn vel zal zitten. Met de trouw in het vooruitzicht (en mijn kleed in het achterhoofd) heb ik in ieder geval motivatie genoeg!

De cijfers

Mijn gewicht ken ik, dus daar verschoot ik niet van. Wat die weegschaal ook toonde was mijn vetpercentage van 31,5%, mijn visceraal vet – oftewel het vet rond mijn organen – van 3 kilo en deed de weegschaal op basis daarvan een gokje naar mijn leeftijd: 33. Ik ben 25. Je begrijpt dat ik hier wel even van verschoot. 🙂 Mijn BMI weet ik niet meer, maar volgens Kyo lag dat mooi in het gemiddelde. Na de confrontatie met de weegschaal, mocht ik mijn shortje aandoen en werden er foto’s gemaakt. Binnen een vijftal weken gaan we dat nog eens doen en dan zou ik toch al iets van verschil moeten zien!

Voeding

Dat trainen zal me wel lukken, ik kijk ernaar uit om begeleid met krachttraining te beginnen en sterker te worden. Mijn grootste uitdaging gaat volgens mij liggen in het aanpassen van mijn voeding. Ik dacht dat ik over het algemeen al vrij gezond at, maar uit het gesprek met Kyo kwamen veel dingen boven die ik beter kan doen. Zo moet ik bijvoorbeeld meer proteïnen binnenkrijgen, zeker als ik effectief met de trainingen begin. Mijn dagelijkse kop(jes) koffie kan ik beter niet drinken of later op de dag en uiteraard moet ik mijn tussendoortjes vervangen door gezonde alternatieven. 🙂 Wist je trouwens dat een zoete aardappel geen groente is, maar koolhydraten?

Ik heb al een paar tips gekregen van Kyo om deze week al wat kleine dingen te veranderen in afwachting van mijn voedingsschema dat ik bij onze volgende sessie krijg. Maar ik heb deze week ook al 2 uitdagingen gehad: op donderdagavond gingen we op restaurant. Een foodsharing concept waarbij allemaal kleine gerechtjes op tafel komen die je kan delen. Dat viel op zich mee, maar de hoeveelheid wijn die die avond vloeide kan ik iets moeilijker verantwoorden… Vrijdag werd ik dan ook wakker met een kater en maakten we de fout om voor het avondeten naar de winkel te gaan. Ik ging vegetarische spaghettisaus maken maar het werd een pizza uit de oven. Oeps. Vanavond hebben we vrienden over de vloer, ik heb 0,0% Grand Baron (cava) in huis gehaald en we gaan pita eten. Ik ga dan één broodje eten met veel groenten, maar waarschijnlijk ook een paar aperitiefjes snoepen. Je begrijpt het al, weekends zullen mijn grootste uitdaging worden!

Opvolging

Als laatste van de kick-off sessie liet Kyo me nog 4 core-oefeningen uitvoeren. Die moet ik nu tot aan onze volgende sessie elke dag doen om mijn core te versterken. We zijn drie dagen verder en ik heb ze al elke dag flink gedaan! Altijd aansluitend met een yoga flow van Youtube. Wat ik ook héél erg leuk vind: ik mag van alles wat ik eet een foto Whatsappen naar Kyo, waardoor ik me al veel bewuster ben van wat ik eet. Ze geeft dan ook meteen tips om het gezonder of beter te maken de volgende keer!

Ik ben heel benieuwd wat dit allemaal voor mij en mijn lijf zal betekenen en wil er ook hier graag regelmatig een stukje aan wijden. Keep you posted!

Geef een reactie

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *