Dit was Webtomorrow 2017

Het is alweer een week geleden dat mijn collega-marketeer bij Kadonation, Jeroen, en ik aanwezig waren op Webtomorrow! Webtomorrow is een 2-daagse beurs georganiseerd door Bloovi, een website voor (digitale) marketing professionals, ondernemers, beslissingsnemers en iedereen die betrokken is in de verder groei en uitbouw binnen een bedrijf. En nu werd de website 2 dagen offline getrokken met boeiende sprekers in een Tomorrowland-achtige setting. Een overzicht!

De setting

Webtomorrow

Zoals ik hierboven al aanhaalde was vanaf het begin duidelijk waar Bloovi de mosterd haalde voor de invulling van de hal in Flanders Expo. De paarse tinten met sprookjeselementen hier en daar gaven een soort van ‘magische’ touch aan een anders kale en industrieel uitziende hal. De vibe was al voelbaar, maar werd nog extra gehighlight door een waanzinnige openingsperformance van een stel drummers die eruit zagen alsof ze regelrecht uit de (digitale) toekomst kwamen. Na deze knallende opener ging de beurs van start!

Mijn favoriete sprekers

De twee dagen waren telkens opgedeeld met in de voormiddag een aantal sprekers voor iedereen, terwijl in de namiddag de sprekers verdeeld waren over 3 verschillende podia: Innovation, marketing en entrepreneurship. Raad eens waar ik – bijna – altijd heb gezeten? 🙂

Wat ik over de sprekers in het algemeen kan zeggen, is dat ze stuk voor stuk wisten boeien, op één enkeling na. Ze hebben niet alleen ervaring, maar spreken ook met passie over het onderwerp waardoor je niet anders kan dan mee enthousiast geraken over het onderwerp! Het heeft me ook gemotiveerd om zo hard te werken en goed te worden in mijn vakgebied, dat ik ook ooit op zo’n podium mag staan. Bucketlist!

Favorieten? Jeremy White over de Future of Augmented Intelligence; Naveen Jain over Shooting for the moon with the mindset of abundance; Bert Hendrickx over Gen Z vs. Babyboomers; Bart De Waele over Getting big in e-commerce; Kurt Vergult over Moments Marketing; Marcus Orlovsky over Why people buy; Tamara Lohan over From start-up to global online business; Gerry McGovern over Fake news; Frank van Massenhove over An office full of millenials en Tony Crabbe over Beyond business.

Dat zijn er meer dan ik zelf dacht! Ik schreef een notitieboekje vol met quotes, dingen om te onthouden en inspiratie. En dat deel ik graag met jullie!

Wat ik onthou van Webtomorrow 2017

  • Augmented Intelligence als in, Watson van IBM, is een straf staaltje technologie!
  • Een billion dollar company opstarten? Zorg dan dat je een probleem van een biljoen mensen oplost.
  • Generation Z en de Baby Boomers hebben verschillende waarden, benader ze daarom niet op dezelfde manier.
  • Er zijn 3 battlefields in e-commerce, op deze website download je een template om ze op te lossen!
  • De consument wil korting, maar wil zélf kiezen wanneer hij deze krijgt. Daarom zal marketing automation niet de gewenste resultaten behalen.
  • Mensen kopen wanneer ze iets of iemand vertrouwen, en dat vertrouwen moet je verdienen.
  • Geef je doelgroep het gevoel dat ze deel uitmaken van een exclusief clubje, mensen willen daar graag deel van uitmaken.
  • Je al eens afgevraagd waarom je content niet werkte? Waarschijnlijk omdat het te veel leek op een sales pitch!
  • Laat je personeel van thuis werken, je weet immers ook nooit of ze op kantoor wél hun werk doen. Geef hen targets om het op te volgen.
  • Ons brein heeft nood aan ‘off-time‘ om op de beste ideeën te komen!

Was jij op Webtomorrow? Wat waren jouw key takeaways? Ken jij een van de sprekers? Laat het weten in de comments!

2 Comments on “Dit was Webtomorrow 2017”

  1. Evi
    Bedankt voor je complimenten en bondig overzicht omtrent WebTomorrow.
    Blij om te horen dat je geïnspireerd werd en het doet mij ook plezier dat iemand zoals jij notities neemt met als doel daar concreet iets mee te doen.
    Want groeien en er op één of andere manier extra business mee genereren zijn belangrijke outcomes wanneer je tijd en geld investeert in dergelijke conferentie.

    Bij de doelgroep heb ik een kleine kanttekening. Met WebTomorrow mikken we niet louter op digitale marketeers. Zoals je zelf aangaf gingen de thema’s over ondernemerschap, innovatie en marketing. Daarom dat ondernemers, beslissingsnemers en iedereen die betrokken is in de verder groei en uitbouw binnen een bedrijf baat heeft aan een event zoals deze.

    Merci nogmaals voor je inspanning van dit artikel.
    Tot binnenkort.

    1. Dag Marnik,

      Bedankt om te tijd te nemen om te reageren!
      Ik begrijp inderdaad vanwaar je kanttekening voor de doelgroep komt en zal het aanvullen in mijn post.

      Merci!

Geef een reactie

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *