Fit tip #1: Avondwandelingen!

Fitbit Charge 2
Een avondwandeling van 1u30, 511 kcal verbruikt!

Het begon allemaal met mijn eerste activity-tracker: de Jawbone Up 2, en een vriendinnetje die actief was beginnen wandelen, elke ochtend, zodat ze aan haar 10.000 stappen per dag kwam. Ik raakte geïnspireerd en begon hetzelfde te doen! Nu, dat ging UITERAARD niet elke ochtend even vlot én ik deed het ook in de zomer, no way dat ik in de winter mijn wekker een halfuur vroeger zet. 🙂 Maar ik heb zo wel de ‘liefde‘ voor wandelen ontdekt.

Nu is het algemeen geweten dat 10.000 stappen per dag een aantal is waar de gemiddelde mens aan moet komen. Ik weet niet hoe dat met jou zit, maar ik heb een gewone bureaujob en ik moet écht moeite doen om aan die 10.000 stappen te geraken. Ja, ook als ik de trap naar de 4e verdieping neem… Incoming; avondwandelingen!

Echt waar, er is niets leuker dan na het eten nog even te gaan wandelen. Doe het alleen, met muziek of neem je partner mee om even bij te babbelen, ik beloof je dat je meer vertelt tegen elkaar dan wanneer je samen voor de tv hangt!

Maar er zijn – volgens mij – nog meer voordelen aan verbonden!

  • Het doet echt deugd, een uurtje buitenlucht
  • Je slaapt beter na wat activiteit in plaats van een hele avond tv kijken
  • Dat stukje chocolade na het eten kan je zonder schuldgevoel opeten
  • Als je samen met iemand wandelt leer je elkaar beter kennen

Als je nog niet overtuigd bent om NU uit de zetel te komen en te gaan wandelen, weet ik het ook niet meer!

En jij, ben jij een wandelaar?

PS: Ondertussen heb ik mezelf een ‘smartwatch’ aangeschaft: de Fitbit Charge 2! Maar daarover binnenkort meer 😉

Geef een reactie

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *